08.08.17 11:36

Primer dobre prakse: Prehod iz kurilnega olja na ogrevanje s peleti

Pomurski Avtocenter je največji avto center v Sloveniji vzhodno od Maribora. Obsega več stavb, ki so uporabljane kot avtomobilski saloni, servisne delavnice, lakirnico, skladišča, upravno stavbo.   

13700973-1795858547322519-2791571124197047308-o-598d73ae8ce0c.png
Pomurski Avtocenter obsega večje število salonov in delavnic

Ogromni stroški ogrevanja – kaj storiti?

Vse to je z vidika ogrevanja seveda precej pogoltno in posebej ob dejstvu, da se je del prostorov še vedno ogreval s kurilnim oljem, pomenilo (pre)velik strošek. Lastnik in direktor Boris Cigüt je tako pri iskanju stroškovno ugodnejše in tudi bolj ekološke rešitve izbral ogrevanje na pelete.

IMG-20160722-131045-3-10-598d69cfd6d13.jpg
Celotni sistem in njegova postavitev

IMG-20160722-131412-10-598d6d333247c.jpg
Tovarniška specifikacija na kotlu

Konkretne statistike, koliko je bila poraba kurilnega olja pred prehodom na pelete nimamo, ocena pa je nekje od 15 do 20 tisoč litrov na sezono. Jeseni 2015 so zastarel in neučinkovit sistem na kurilno olje odstranili in ga nadomestili z novim sistemom, ki je namenjen predvsem ogrevanju na pelete. 

Peleti kot stroškovno bistveno bolj gospodaren način ogrevanja

Sistem je sestavljen iz:

Kotla Eko star 300, srbskega proizvajalca Ekostar d.o.o., Knježevac. Nazivna moč kotla je 300 kW. Kotel je dejansko kombiniran in bi se ga dalo z minimalno preureditvijo kuriti tudi z drugimi trdimi gorivi, recimo poleni.  Spodnja rešetka tega kola je izdelana iz cevi polnjenih z vodo, kar pripomore k boljšemu izkoristku.

 

Na kotel je bil nameščen gorilnik na pelete B-Max Technologiy italijanske skupine Elmec Group. Nazivna moč gorilnika je enako kot kotla 300 kW. Gorilec je opremljen z avtomatskim sistemom za čiščenje gorišča, ki je mehanski, dodatno pa ima gorilnik tudi sistem za pnevmatsko čiščenje s stisnjenim zrakom, ki ga dovajajo iz kompresorske postaje. Gorilnik je opremljen z ustreznimi tipali, za doziranje peletov in dovajanje zraka avtomatsko uravnava in prilagaja odvzemu toplote in energetski vrednosti peletov ter hitrosti izgorevanja peletov.

Peletni zalogovnik so izdelali kar »domači« kleparski mojstri avto centra.

 

IMG-20160722-131336-10-598d6d2cabcf3.jpg
Tehnična specifikacija na gorilniku

IMG-20160722-131120-10-598d6d08a24ff.jpg

IMG-20160722-131242-10-598d6d1d155cf.jpg
Gorilnik je vpet v vrata peči

 

Projektiranje, dobavo in montažo sistema z upravljalno enoto, ter zagon s kalibracijo je izvedlo podjetje Jadran Sežana.

 

IMG-20160722-131102-10-598d6d015328d.jpg
Preprosta a učinkovita upravljavska enota

IMG-20160722-131053-10-598d6cfb0f89b.jpg
Peletni zalogovnik s polžem

Delovanje

Po uspešnem zagonu so v prvi sezoni uporabe (2015/6) v sistemu skurili skupno 18 ton peletov. Zastavili so si kar obsežen projekt testiranja in preizkusili tudi več vrst peletov iz naše ponudbe. Od najkakovostnejših pa do tistih, kjer je bolj v ospredju ekonomija, kot pa količina pepela. Praktično vse je sistem uspešno in učinkovito pokuril ter se bil zmožen avtomatsko prilagoditi različnim kakovostim peletov, njihovemu različno hitremu izgorevanju, vlažnosti in tudi kalorični vsebnosti. Seveda pa se tudi tukaj ni dalo izogniti pogostejšemu čiščenju pepela iz kotla pri peletih z večjo vsebnostjo pepela. Sistem je sicer deloval brez težav, saj se gorilnik sam čisti, pepel pa se nabira predvsem na dnu kotla. Če ga je preveč, oz. se pretirano čaka s čiščenjem, se to pozna pri izkoristku.

 

 

IMG-20160722-131223-10-598d6d1726f33.jpg
Pogled v kurišče gorilnika

IMG-20160722-131253-10-598d6d26b105c.jpg
Pogled v kurišče peči

Ekonomija

Glede ekonomike lahko po dveh sezonah uporabe rečemo, da se bo investicija skozi prihranke pri energentu povsem povrnila v štirih do petih sezonah, če pa bi upoštevali cene energentov, posebej kurilnega olja iz leta 2013, bi se povrnila v treh sezonah.

Bi se dalo narediti še kaj več?

Pri poslovnem sistemu z veliko porabo energije za ogrevanje, kot je Pomurski Avtocenter bi bilo ob naslednjem koraku prehoda na sodobnejše načine ogrevanja za razmisliti tudi o kogeneraciji, priznava direktor Boris Cigüt. Lastnik podjetja je postal leta 2014 in glede na zmožnosti je takrat iskal in izbral čim boljšo rešitev.  Morda bo tudi to prišlo na vrsto čez pet do deset let, odvisno od potreb v podjetju in razmer na trgu energentov in tehnike, zaključi Cigüt.